JE NAČRTOVANJE V TURIZMU RES POTREBNO?

01.10.2021

 

 

 

Če ste mikro ali mali podjetnik v panogi turizem, je že tako vprašanje ali jeseni leta 2021 sploh "ste še ali vas ni več". Zaradi korona ukrepov, drži. Drži pa tudi še nekaj drugega. Če bi bili prav mikro in mali podjetniki bolje organizirani, bi lažje preživeli čas pandemije in bi tudi sicer bolj uspešno poslovali. Kaj mislim s tem - bolje organizirani? In kako bi lažje in bolj uspešno poslovali?


Načrtovanje dogajanja iz tedna v teden in iz meseca v mesec se nekaterim zdi zelo zamudno opravilo, spet drugim pa celo nepotrebno. "Kako pa lahko sploh načrtujem, saj ne vem, koliko gostov se bo oglasilo in želelo rezervirati mojo namestitev ali moj dogodek." No, če tako razmišljate, se zdi načrtovanje res povsem nepotrebna reč.


Če nameravate uspešno poslovati, se morate naučiti, kako pripraviti kakovostno storitev (ali izdelek), kako jo predstaviti in predstavljati svojim potencialnim kupcem/gostom, kje te goste najti, kako storitev nevsiljivo prodajati... preračunati morate, koliko krat boste morali storitev prodati, da boste pokrili stroške poslovanja in iztržili tudi dobiček... in še marsikaj.

Podjetniška pot vsakega posameznika bi se v idealnih razmerah pričela tako, da ta najprej razmisli o tem, kako bo posloval; komu bodo namenjene njegove storitve in kje bo našel bodoče kupce; kako bo svoje storitve izvajal in predvsem to, kako jih bo prodajal in koliko bo s prodajo (in celotnim poslovanjem) zaslužil.

Po temeljitem razmisleku o vsem naštetem mora bodoči podjetnik sprejeti v zvezi z vsem tem tudi kar precej odločitev. -
Ta proces je vsaj v nekaterih korakih res težek, še posebaj, če bodoči podjetnik nima mentorja, ki bi mu zaupal in ki bi ga lahko karkoli vprašal. Izvajanju tega procesa pravimo tudi priprava Poslovnega načrta. To je preverba poslovne ideje na papirju, še preden jo podjetnik začne izvajati v praksi. Zakaj je to pomembno? Ker se tako izogne neuspelim poskusom realizacije svoje ideje, posledično tudi slabim dogovorom s poslovnimi partnerji, prodaji svojih produktov (izdelkov ali storitev) pod ceno in s tem ustvarjanja dolgov itd. Ta seznam je lahko kar precej dolg...

Ko (bodoči) podjetnik opravi opisano fazo načrtovanja, preide v naslednjo. To je faza organiziranja poslovanja. V realnem času začne torej organizirati svoje poslovanje in to tako, kot je pred tem opisal v pripravljenem Poslovnem načrtu.

Naslednja faza je izvajanje s PN v naprej preverjene poslovne ideje. Tako zaporedje pričetka poslovanja zagotavlja veliko večjo uspešnost in dobičkonosnost.

Sledi še en nujno potreben korak - podjetnik mora ves čas tudi nadzirati oziroma evalvirati svoje poslovanje. To je zadnja od potrebnih faz, faza nadzorovanja.

Podjetnik sledi vsem fazam vsakič znova. In seveda, načrtovanje je tudi v turizmu še kako potrebno. Čeprav ste mali ali mikro.

 

Kako pa je vse to videti v praksi?
Preberite naslednji zapis Novic.

 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.