IZ ZAKULISJA NAJBOLJ ZNANE BLAGOVNE ZNAMKE NA SVETU:

25.12.2021

 


Božiček, ta debelušen in dobrodušen dedek z rdečimi lici in belo brado, ni bil vedno videti tako. Pred letom 1931 so po svetu obstajale različne upodobitve Božička, vključno z grdim vilincem, strašljivim likom in celo zlobnežem.

Coca-cola je pričela z oglaševanjem svoje najbolj znane pijače z istim imenom v letu 1920. Leta 1931 je podjetje začelo objavljati svoje oglase v popularnih časopisih in revijah, med drugimi tudi v reviji National Geographic.

V ta namen je podjetje naročilo ilustratorju Haddonu Sundblomu, naj nariše nov lik Božička, ki so ga nameravali uporabiti v božičnih oglasih kasneje istega leta. Sundblom je ustvaril oljne slike, ki so prikazovale Božička kot toplo, radostno osebo s človeškimi lastnostmi, takimi, kot so rdeča lica, bela brada, svetleče oči in celo smejalne gube...

Sundblom je navdih zanj našel v pesmi z originalnim naslovom A visit from St. Nicholas (Obisk Sv. Miklavža) iz leta 1822. Njen avtor je bil Clement Clark Moore.

Dobrodušni Božiček je bil v naslednjih desetletjih upodobljen kot lik, ki je prinašal darila pridnim otrokom. S tistimi, ki med njegovim prihodom še niso šli spat, se je tudi malo poigral, med branjem otroških pisem je popil malo Coca-cole, nato pa se je skozi dimnik vrnil na streho, kjer so ga čakali jeleni s vprego in še več darili.

Originalne Sundblomove oljne slike so bile prilagojene za uporabo na plakatih, posterjih, panojih v trgovinah, koledarjih. Po liku Božička so ustvarili tudi plišaste igrače.

Ti različni marketinški materiali so bili v zadnjih desetletjih celo razstavljeni v najbolj znanih muzejih po svetu, med drugimi tudi v Louvru v Parizu.

Kupcem je postal Coca-colin Božiček tako všeč, da so, kadar se je na oglasih karkoli spremenilo, pošiljali podjetju pisma in spraševali, kaj se dogaja. Na enem izmed oglasov je bil naslikan brez poročnega prstana, zato so kupci zasuli podjetje z vprašanji, kaj se je zgodilo z gospo Božičkovo.

Leta 2001 so postala Sundblomova umetniška dela (oljne slike Božička) tudi osnova za animirane Coca-coline reklame, v katerih igra Božiček glavno vlogo.

To so ti oglasi, ki jih vsi poznamo in ki se nas brez izjeme vseh dotaknejo. Zakaj? Ker so res mojstrovina. Ker znajo avtorji prebuditi v nas prav tista čustva, ki ogrejejo dušo in vzbujajo upanje in željo po lepšem svetu, po boljšem in lažjem jutri. To pa je tudi pravo sporočilo božičnih praznikov...


Boljšega oglasa skoraj že ni več moč narediti.

 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.